Как сдать ЕГЭ, Английский язык. Чтение

ЕГЭ Английский язык, ЧТЕНИЕ, ПОВЫШЕННЫЙ УРОВЕНЬ

Приветствую Вас, друзья!

С Вами снова Александр Иванович Онищенко. Эксперт по сдаче ЕГЭ по английскому языку.

На прошлом занятии мы говорили о разделе ЧТЕНИЕ Задание В2 Базового уровня.

Сейчас переходим к разбору задания по ЧТЕНИЮ Повышенного уровня.

 

2.

  • Даётся текст (газетная или журнальная статья) с пропусками, пропущены части предложений.
  • Пропущенные части предложений даются списком под буквами A-G под текстом.
  • Здесь проверяется умение понять структурно-смысловые связи текста.
  • Требуется подобрать подходящие части предложений и вставить их на место

3. Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7.

Одна из частей в списке 1–7 лишняя.

Занесите цифры, обозначающие соответствующие части предложений, в таблицу.

4.

  1. and the languages of the EU’s major trading partners
  1. which includes language teaching and learning
  1. cinemas and television in other EU countries
  1. which enhance the impact of language teaching and learning
  1. funding a number of educational programmers
  1. and encouraging people to learn new languages
  1. where details about the application procedures are given

5.

The European Union (EU) is committed to supporting the rights of its citizens to personal and professional mobility, and their ability to communicate with each other. It does so by A_____________________ to promote the teaching and learning of European languages. These programmers have at least one thing in common: they cover cross-border projects involving partners from two, and often three or more, EU countries.

The EU programmers are designed to complement the national education policies of member countries. Each government is responsible for its own national education policy, B_____________________. What the EU programmers do is to create links between countries and regions via joint projects,

C_____________________.

Since 2007 the main programmers have been put under the overall umbrella of the EU’s lifelong learning programmer. All languages are eligible for support under this programmer: official languages, regional, minority and migrant languages, D_____________________. There are national information centers in each country, E_____________________.

The cultural programmers of the EU also promote linguistic and cultural diversity in a number of ways. The “Media” programmer funds the dubbing and subtitling of European films for F _____________________. The “Culture” Programmer builds cross-cultural bridges by supporting the translation of modern

Authors into other EU languages.

 

6.

  1. It does so by funding a number of educational programmers to promote the teaching and learning of European languages. (5)
  1. B. Each government is responsible for its own national

Education policy, which includes language teaching and learning. (2)

  1. What the EU programmers do is to create links between countries and regions via joint projects, which enhance the impact of language teaching and learning. (4)
  1. D. All languages are eligible for support under this programmer: official languages, regional, minority and migrant languages, and the languages of the EU’s major trading partners. (1)
  1. There are national information centers in each country, where details about the application procedures are given. (7)
  1. The “Media” programmer funds the dubbing and subtitling of European films for cinemas and television in other EU countries. (3)

7.

A  B C D   E    F

5   2   4 1   7   3

8.

Итог

  • Пробежать глазами весь текст
  • Уловить его общий смысл
  • Прочитать пропущенные части предложений и подчеркнуть в них значимые окончания, предлоги, частицы, местоимения, союзы.
  • Внимательно прочитать все предложение в тексте.
  • Определить какой части предложения не хватает.
  • Постарайтесь предугадать продолжение данного предложения.
  • Обратите внимание на слова до и после пропуска.
  • Пробегаем глазами по списку вариантов заполнения пропуска.
  • Находим нужный вариант
  • Вычеркиваем его.
  • Проделываем ту же операцию с каждым последующим пропуском

Получите бесплатно новости сайта

Добавить комментарий

Этот сайт использует Akismet для борьбы со спамом. Узнайте, как обрабатываются ваши данные комментариев.